dinsdag 11 oktober 2011

05.09.2008 FC Zwolle - Telstar 3-0





Op 5 september moest Telstar tegen Zwolle aantreden in het geheel vernieuwde stadion. Ik had de bouw mooi kunnen volgen, omdat ik tijdens de verbouwing de thuiswedstrijden van Zwolle en Eindhoven een seizoen eerder had bezocht. Deze dag zou ik het stadion in zijn geheel zien.

Het enige voordeel aan het nieuwe Zwolle stadion is dat je een beter zicht op het veld hetb, maar voor de rest is het weer saai en kleurloos. Het oude Oosterenk stadion beviel me toch beter. Tussen de tribunes aan de lange zijde en het veld kunnen ze in het stadion een 4-baans snelweg leggen. Ik blijf het toch een gemis in Nederland vinden dat de tribunes op een meter of 3 hoog moeten beginnen. Waarom worden deze tribunes niet doorgetrokken tot het veld, want dat zorgt toch voor meer sfeer in het stadion. Nu oogt het allemaal erg klinisch.

Op de wedstrijd waren een kleine 5.000 toeschouwers afgekomen. Ik zelf had het gevoel dat het er wat minder waren, maar goed. Uit IJmuiden hadden een 35 man de moeite genomen om naar Zwolle af te reizen. En deze supporters werden niet verwend door de Witte Leeuwen.

Telstar had deze wedstrijd weinig in te brengen tegen de Blauwvingers en werd met een 3-0 nederlaag naar huis gestuurd.

Statistieken:
Datum: 5 september 2008
Wedstrijd: FC Zwolle – Telstar 3-0
Doelpunten: 20. 1-0 Penterman, 53. 2-0 Mulderij, 82. Brouwer 2-1, 87. 2-2 Oostinjen
Competitie: eerste divisie, Nederland
Stadion: Oosterenk Stadion, Zwolle
Toeschouwers:  5.023
Entree: € 10,=

Foto’s:











Geen opmerkingen:

Een reactie posten