zaterdag 27 augustus 2011

24.11.2007 Everton - Sunderland 7-1




Na het doornemen van de fixtures in Engeland zag ik een leuk voetbalweekend in november. In het weekend van 24/25 november zag ik de wedstrijden Everton - Sunderland en Wrexham - Chester City op het programma staan. Mijn vriendin en ik besloten om op zaterdag te vliegen en zondagavond weer terug te keren. Vroegtijdig heb ik de vliegtickets en een hotel in Wrexham geboekt en de tickets voor de wedstrijden zouden in de weken ervoor wel komen.

Soms gaat de tijd wel wat sneller dan je denkt en de woensdag voor vertrek ging ik achter de kaarten aan. Bij Wrexham was het geen probleem, maar met Everton ging het allemaal een stuk lastiger. Gebeld naar de ticketlijn, maar na ruim 20 minuten in de wacht te hebben gestaan vond ik het wel welletjes. Via een bekende Everton supporter navraag gedaan of het een probleem was om op de dag van de wedstrijd kaarten te kopen en dit was volgens hem geen probleem.

Zaterdagochtend de 24ste was het dan zover, vroeg uit bed en op naar Schiphol. Na een kleine vertraging bij de gate vertrok ons vliegtuig naar Liverpool.
Een klein uurtje later landden we op John Lennon Airport en daar pakten we zo snel mogelijk de bus naar de stad om een ontbijt te nuttigen. Bij het station zit een Weatherspoons en daar kan dat prima! Na een heerlijk ontbijt pakten we een taxi naar het stadion, want we moesten nog kaarten hebben voor de wedstrijd.

De taxichauffeur was een fanatieke Liverpool supporter, bleek het totaal niet op te hebben met Everton en dacht dat ik een Ier was. Nadat ik hem liet blijken dat ik het totaal niet heb op Liverpool F.C. en het maar een overhypte voetbalclub vind was het gesprek snel afgelopen.


Nadat we de kaarten hadden gekocht, begon het goed te regenen en renden we een pub in tegenover de Main Stand. Tussen 2 kroegen in was er een deur open met een oudere man voor de deur. Dit bleek ook de ingang te zijn tot een pub, je moest alleen de trap op naar boven. Hier was het nog heerlijk rustig en konden we genieten van een drankje. We haalden de gemiddelde leeftijd flink naar beneden in deze tijd, maar het was er heerlijk ontspannen.



Een uur voor kick-off besloten we onze plaatsen in het stadion te gaan opzoeken. We hadden kaarten voor Upper Gladys. Uiteindelijk bleken we op de bovenste rij in de hoek te zitten. Dit waren wel de meest restricted views plaatsen in het stadion. We keken tegen een paal aan en tegen de constructie voor het dak. En dat voor 30 pond p.p
Langzaam aan liep het stadion goed vol en wij hoopte dat er nog wat plaatsen leeg zouden blijven, maar dit was valse hoop. Uiteindelijk kon de wedstrijd beginnen en dankzij Sunderland was dit al snel geen wedstrijd meer. Everton maakte er een prachtige show van voor eigen publiek. Waar Nederlandse clubs nog weleens achterover gaan leunen, bleef Everton maar gaan en gaf het een ware galavoorstelling weg. Nogmaals met dank aan het dramatisch slecht spelende Sunderland. Na 90 minuten stond de teller op 7-1!

Irritante was het beperkte zicht in het stadion en de mensen die maar voor je langs blijven lopen. Zo erg heb ik het nog nooit meegemaakt. Ze komen 5 minuten na kick-off binnen en 5 minuten voor rust moeten ze al richting de omloop om drinken en eten te halen. Tussendoor gebeurde dit ook nog een paar maal. Dat viel me allemaal toch wel erg tegen en had ik toch wel wat  spijt dat ik niet naar Tranmere tegen Swansea ben gegaan, maar Goodison Park is een geweldig stadion met een fantastisch publiek.

 
Iets voor het eindsignaal verlieten wij het stadion, omdat we nog naar Wrexham moesten. Helaas verliep deze reis niet vlotjes en na bijna 2 uur vertraging waren we eindelijk bij ons hotel in Wrexham. In ons hotel zat ook een Italiaans restaurant en door het heerlijke diner was de irritatie van de vertraging snel vergeten.
Statistieken:
Datum: 24 november 2007
Wedstrijd: Everton – Sunderland 7-1
Doelpunten: 11. 1-0 Yakubu, 16. 2-0 Cahill, 42. 3-0 Pienaar, 45. 3-1 Yorke, 61. 4-1 Cahill, 72. 5-1 Yakubu, 79. 6-1 Johnson, 84. 7-1 Osman
Competitie: Premier League, Engeland
Stadion: Goodison Park, Liverpool(Engeland)
Toeschouwers:  38,594
Entree: £ 30


Geen opmerkingen:

Een reactie posten